torsdag 9. mai 2013

Food prints

Me takkar så mykje for ei svært fin gåve frå Innovasjon Norge, Noregs Bondelag og Landbruks- og Matdepartementet på fødselsdagen min i går:)
Me er vorte tekne opp i Food Prints programmet, eit program som samlar i hop og presenterer matstader av høg kvalitet, lokal profil og godt vertskap.

Me er litt meir enn litt stolte i dag


I regi av Innovasjon Norge, Norges Bondelag og Landbruks- og matdepartementet

 

Til Store Ringheim Gjestetun                                                          Oslo 08/05/2013

 

Gratulerer med godkjent deltagelse under Norwegian Foodprints.

 

Norwegian Foodprints er en visningsplass for utvalgte spisesteder som serverer god mat laget av norske råvarer med lokal identitet og historie, servert av et engasjert og kunnskapsrikt vertskap.

 

Spisestedet  Store Ringheim Gjestetun  ble testet 03.03.2013 og vurdert som en meget god ambassadør for servering av norsk kvalitetsmat og med kunnskap om norske og lokale råvarer og historie. Vi vil med dette brev bekrefte at dere er godkjent.

  

Norwegian Foodprints er ikke en ny medlemsorganisasjon, men et hjelpemiddel for spiseglade gjester til å plukke de gode norske spisestedene. En presentasjon av ditt spisested vil ikke medføre andre kostnader enn eget kvalitetsarbeid. VisitNorway.no vil bidra til markedsføring av Norwegian Foodprints, som i første omgang vil komme på norsk og engelsk. VisitNorway har i tillegg laget en App, både til Iphone og Android, hvor Norwegian Foodprints har fått direkte link.

 

Norwegian Foodprints samarbeider med Norges Bygdekvinnelag og Destinasjons- og Turistkontorene i regionene. Tellus basen er felles publiseringsbase for reiseliv i Norge. Det er også her VisitNorway og Foodprints henter alle data fra. 

 

Norwegian Foodprints er under utvikling, og i 2011 er målet å vise frem inntil 100 spisesteder rundt om i Norge. Alle må ha de høye kvalitetskravene, det må kunden føle seg trygg på. Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger som vil bidra til at vi får logistikken til å fungere. Vi vet at behovet for god informasjon til forbruker er stort, og for at dette skal lykkes må dere gi kunden den beste opplevelsen.

 

Med hilsen

Innovasjon Norge

Norwegian Foodprints

 

Grete Methi